18-05-2010

Kleine wasjes, grote wasjes moeten ook gestreken worden...

In ons vorige huis hadden we amper een ruimte om wasplaats te noemen. Strijken gebeurde steeds in de woonkamer maar tegen dat dit gebeurde puilde de wasmanden uit van de vuile en propere was... Er moest en zou dan ook een deftige ruimte komen in het nieuwe huis om te wassen én te strijken. Maar dan heb je een Aga die je niet enkel gebruikt om te koken, om de keuken te warmen maar ook om de kleren op te drogen... Nat uit de wasmachine plooi ik ze alvast op, af en toe als ik eraan denk draai ik ze eens om en hopla na een uur of 2 kan het gewoon de wasmand in! Alles leg ik erop, kousen sorteer wel eens. Met momenten ligt die eivol. Een schoon zicht ze als er volk aankomt, trouwens dan neem ik steevast die tetsacoche ervanaf want die hoeven ze natuurlijk niet te zien. Ondertussen staat daar dan wel "de linnenkamer" schoon te kijken, dat ik er één uur op een week in strijk voor een gezin van 5 is het veel... Maar zeg nu zelf, ik blog ook wel liever dan te strijken hoor!


2 opmerkingen: