04-04-2011

Panonderzetter

Blijkbaar viel het hart voor de grote zus toch in de smaak want ik kreeg her en der de vraag naar de werkwijze ervan. Ik had eigenlijk eerst wat anders leuk gezien en daarvoor bestelde ik hier 250 bolletjes vilt, om dit hier na te maken. Eens ik de bolletjes thuis kreeg leek mij die 250 bolletjes toch echt wel te weinig om die mooie krans ermee te vullen. Meid verzin dus maar wat anders, dacht ik, om met die bollen te doen en zoals gewoonlijk kwam van het een het ander en kwam er dus het hart. Deze keer geen hart maar een ander model voor panonderzetter. Ben een beetje spaarzaam met mijn bolletjes dus daarom dit model. De werkwijze verschilt niet veel van het hart. Bij het hart vorm je eerst het model op tafel en rijg je het zo aanelkaar, voor extra stevigheid ga je soms meer dan 1 keer door hetzelfde bolletje. Leg het regelmatig op tafel zodat je zeker bent dat het mooi plat blijft. En zorg vooral dat je de draad niet ziet!


Buiten de vilten bolletjes heb je ook sterk garen nodig, ik gebruik ook ledernaalden die ik normaal hier gebruik. Dat prikt makkelijk in de bolletjes.



Bij dit model maak je eerst een ketting.

Wanneer de binnenring volgens uw goesting groot genoeg is maak je hem toe. BBij de middenste ring plaatste ik er om de 2 weer een bolletje. Zet ze telkens goed vast.

Bij de buitenste ring heb je waarschijnlijk al lang de smaak te pakken, je kan er ook een bolletje telkens meer tussen plaatsen zodat je een bloem krijgt.

Tadaaa, en dan is er weer eentje klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten