14-05-2012

Krokante salade van rabarber en bleekselder

Afgelopen weekend mochten we weer feesten, 't is den tijd zeker. Bij feesten hoor ook vaak dat je de knietjes onder de tafel mag schuiven. Deze keer was het een lekkere bbq met daarbij horende groentjes en zo meer. Bij deze groentjes proefde we van een salade waarvan we de smaak niet meteen konden plaatsen, 't was best apart. Das het mooie eraan, dan hoor je de mensen ooh, mmm was dat zeg! En dan beginnen die smaakpapillen te werken en te zoeken welke smaken er in zitten. Eigenlijk best snel waren we eruit, er zit rabarber in en bleekselder!  Nu telkens als ik wat lekkers heb gegeten maak ik het de week nadien zelf en als dit ok schrijf ik dit recept bij in mijn eigenste receptenboekje. Vandaag een keer proberen dus, bleekselder moest gekocht worden want deze staat nog niet groot genoeg in mijn tuin maar de rabarber daarentegen wel. 


Voor een lekkere rabarber salade, gezond en zowel slank voor de lijn als voor portefeuille, kan je hieronder een receptje vinden

  • bleekselder in stukjes
  • rabarber schillen en in stukjes
  • dressing gemaakt van olie, wijnazijn, vlierbloesemsiroop, confituur (eender welke) 
  • verse "snij-kruiden mix" fijnhakken (van de Nieuwe tuin) (mengeling kervel, koriander, peterselie, anijs, zuring pimpernel en dille met veldsla en postelijn)    

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten