01-09-2010

Droge knietjes

De moestuin is geen moestuin meer, een ware wildernis is het geworden ja. Dat krijg je ervan als je op vakantie gaat en dan nog die warme regen erbij! Niet voor niets dat het onkruid zo hoog staat. Nu vandaag was 't echt tuinweer maar omdat de grond er nog best nat bij stond door die liters regen zou ik gelijk natte knieën krijgen bij het wieden. Want ik kan dat niet zo staande bukken zoals de echte hoor, ik moet bij zulke dingen knielen of we lopen gelijk zo krom als een oud peeke. Daarom zocht ik voor een oplossing. Een oud kniekussentje had zijn beste tijd wel gehad. Maar ik vond het toch wel zonde om het al weg te gooien. Daarom had ik er een lapje groene stof rond gestikt met daarover een toile-cireetje. Met handvatje om makkelijk te dragen, 't kan tegen nat en zand en .... het zit lekker zacht én droog! Zo netjes is het niet gestikt allemaal want ja, de dag was zoals gewoonlijk te kort en het moest weer snel gaan...



2 opmerkingen:

  1. Maar hoe doe je dat dan met zo'n kussentje?? Ik heb denk ik eenzelfde soort rug als jij: als ik als een echte moestuinierder gebukt sta, kom ik niet meer rechtop (heel vervelend bij sperzieboontjes plukken!)
    Nu heb ik ook wel eens iets onder mijn knieen geprobeerd maar als ik dan 40 cm op wil schuiven moet ik halsbrekende toeren uithalen om zonder natte knietjes omhoog te komen, zonder rugbreken het kussentje te verschuiven en dan weer enigszins elegant daar terug op neer komen.........
    Heb jij als creatieve geest, ook een tip hoe ik makkelijk een soort kniebeschermers kan maken? Die dus om mijn knieen blijven zitten tijdens het moestuinkruipen???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door dat grote handvat kan je dat zo opzij trekken wanneer je even op je hurken gaat zitten maar ha ha, toegegeven, ik stap wel als het ware nu door de tuin als een dwergske... Wat je dus ook kan doen is een goeie tuinbroek zoeken en daar kniezakjes opstikken of bvb de naad openen en een lapje stof, liefst water afstotend (misschien wel toille-ciree) tussen stikken waardoor er dus die kniezak ontstaat. Daar kan je dan een een dikkere mousse in stoppen. Niet zelf verzonnen hoor maar tijdens de verbouwing hadden de aannemers dat ook aan...

    BeantwoordenVerwijderen