01-10-2010

Druivenconfituur met honing

We brachten een bezoekje aan de buurman en zijn moeder die bijna 95 jaar is. Toen ik wilde vertrekken vroeg hij me of ik graag wat druiven wilde, dat slaan we natuurlijk niet over. De druiven waren verukkelijk! Lekker zoet en sappig en best wel grote. Moest het lukken dat ik net toevallig een recept had gezien voor druivenconfituur te maken. Ik kreeg er zoveel mee dat er wel een paar potjes confituur af konden... 
Maar dat ene recept laat ik achterwege want de buurman is daarbuiten ook nog imker en heeft van die heerlijke honing waarvan we natuurlijk ook al een potje hebben. We maken dus druivenconfituur met honing.
  • 1250 gr druiven
  • 950 gr geleisuiker
  • 3 el honing
  • zakje vanilesuiker
  • halve citroen (sap)
Was en halveer de druiven en verwijder de pitjesdoe alle ingrediënten in een kookpot en breng al roerend aan de kooklaat 10 min zachtjes kokengiet af in potjes


Smakelijk!

3 opmerkingen:

  1. Wat ben ik blij met je recept, want ik heb zelf veel druiven staan en mijn vader is...juist ook imker. Hier ga ik hem vast eens mee verrassen! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey das toevallig, laat me even weten wat hij er van vond!Had eerst een ander recept met 4 el honing en zonder citoen maar was best wel zoet. Ben nieuwsgierig want ja, smaken verschillen hé! grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag échte mama,
    Is het mogelijk me het recept zonder citroen te mailen aub? Ik hou van honing, niet zo van citroen. buyse_pitgam@orange.fr . Van een echte vader die voor zijn 5 zoons (jongste 7maanden) zorgt terwijl mama gaat werken.

    BeantwoordenVerwijderen