08-11-2011

Kringwinkelschatten

Afgelopen zomer reed ik samen met mijn broer door een dorp en moesten stoppen voor een rood licht. Aan dat stoplicht was een kringwinkel, een kringwinkel enkel voor kleding. Bij het wachten keek ik naar binnen en toen zag ik ze, een prachtige vogelkooi die schitterde in de etalage. Blijkbaar verkopen ze toch meer dan kleding alleen, of zou het etalage vulling zijn?. Geen half uur later kwamen  we er weer langs en zei tegen mijn broer dat hij even moest stoppen, dan kon ik kijken wat ze koste. De winkel was gesloten (wat mij bij zoiets altijd overkomt) want het was net middag. De prijs kon ik ook niet zien. Hè verdorie en ze lonkte zo naar mij...  nu weet ik nog niets. Die namiddag heb ik gelijk de winkel gebeld en vroeg of deze kooi wel te koop was. Jawel hoor mevrouw, die is zeker te koop voor 30€ is ze de uwe! Mevrouw, zou u ze voor mij opzij willen zetten, ze is bij deze verkocht!


Ondertussen hebben onze Jos* en snelle Eddy** hun plekje bij ons t'Huis ook gevonden.
De kooi  is voorzien van een tafelzeil als bodem die er leuk uitziet en makkelijk is bij het verschonen, een eierdopje als voederbakje was een ideetje van ons Fientje. De doorzichtige plaatjes die aan de onderkant van de kooi bevestigd zijn zorgen ervoor dat er minder zaadjes in het rond vliegen, maar pas op, 't zijn nog vetzakken hoor...


Deze keuken kruidenwijzer gekocht voor 2€ past ideaal in onze keuken 
en is super handig bij het kruiden van gerechten, het toilet is trouwens die richting uit.


* genoemd naar onze veldwachter die dagelijks regelmatig passeerd en waar de oudste kletskop helemaal weg van is
** genoemd naar de enige echte snelle Eddy want die is zo geweldig en daar heeft hij een beetje van weg; de pruik en fluiten naar de meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten