21-11-2011

Pasta Polonaise met geheim ingrediënt


De titel van deze post heb ik gekozen omdat je terwijl je deze pasta met saus maakt nog op het gemak met de bengels de polonaise kan doen. Het is eigenlijk poep simpel,vandaar.  De saus wijkt niet zoveel af van de klassieke bolognese saus maar 't zijn de kleine details die 't hem doen toch. Het is dan ook "Pasta" Polonaise omdat je bij deze saus alle soorten pasta kan eten en dus niet alleen maar spaghetti zoals hierboven. Nee ik maak geen pastasaus met groenten en al erin, ik ben daar niet zot van. Wij eten die groenten wel op een andere dag bij een ander gerecht. Is je vraag nu wat zit er dan wel in? Awel, ik deel graag met jullie het recept; 


  • ui stoven met paar tenen look
  • een half klein blikje tomatenconcentraat lichtjes mee aanbakken
  • 500 gr. rundertartaar (voor de Nederlanders) of gemalen biefstuk (voor de Belgen) meebakken (dat is niet zo vet en valt makkelijker uit elkaar) of ander vlees wat je gewend bent hé.
  • spaghettikruiden ik gebruik altijd deze van Verstegen
  • 690 gr tomatenbasis, ik neem altijd deze van Grand'Italia
  • en nu komt het geheim.... één klein klopje kaneelpoeder
  • soms voeg ik er ook nog een paar lepels boursin cuisine aan toe
Laat de saus een dagje rusten, als je van af kan blijven tenminste, dan is hij nog lekkerder.

Wij gebruiken wel eens "Dora" pasta of macaroni, spirelli en eten de pasta dan af en toe zo gezellig op de bank voor de tv, de kids vinden dit geweldig. (en ik ook voor een keer) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten