01-05-2012

Rozenkrans tientje



Ik hoor jullie nu allemaal denken, "ah die van ons 'tHuis die gaat naar een communiefeestje en heeft voor de gelukkige een rozenkrans tientje gemaakt". Nee hoor, ik moet wel naar twee communiefeestjes dit jaar maar ga ze wat anders geven dan dit tientje.  

Het feestvarken dat deze armband zal krijgen heeft ooit ook haar communie gedaan. Maar is wel vijftig, ja hoor je leest het goed, 50 jaar geleden in het klooster gestapt. Nu denken jullie waarschijnlijk "amaai mijne frak!" Ja mijne frak zeg, een 50 jaar jubileum voor een zuster, das al de moeite hé! 

De gelukkige geeft een feestje of beter gezegd een feest want iedereen in de familie mag komen. Moet je weten dat de gelukkige met negen kinderen waren waarvan mijn papa er eentje was, de verwende laatste op rij :-) (das durven he pa!) De 8 andere zorgde voor een kroostrijk gezin en die daarop én daarop volgde ook. Alleszins, ik ben mijn tel kwijt maar met aanhang erbij zitten we toch al makkelijk aan 130 familieleden. Iedereen heeft ze uitgenodigd, dat kan al tellen toch.

Maar die van ons 'tHuis is niet thuis... en kan dus helaas met haar kroost ook niet naar dat groot familie feest toe. Helaas speculaas. Maar kom, we gaan ze nu niet laten zitten en zorgen dat ze nog een kleine verrassing krijgt in een doos met tekeningen van de kids en dit tientje dus, ze kan het gebruiken als armband, in haar auto aan de achteruitkijkspiegel of aan haar bed, sjakosj... tja ze kiest t zelf maar hé. 


Omdat ik toch bezig was maakte ik voor mezelf deze nog. Ela 't is niet omdat ik huismoeder ben dat ik slonzig door de kamers roefel hoor, nee nee, ik doe dat met stijl en stofzuig met veel bling bling...

1 opmerking:

  1. Ja, haha, dacht dat het met communie te maken had! Mooi armbandje hoor! Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen