21-01-2012

Zilveren gelukspoppetjes

Sometimes you'll need some luck...
zilveren gelukspoppetjes 

In 2010 kreeg ik als kerstkado van mijn schoonzus een workshop edelsmeden kado. Door omstandigheden werd het een paar keer uitgesteld, maar vorig weekend was het zover. Ik zou gaan zilvergieten. 

Ik werd er vriendelijk ontvangen in een gezellige sfeer en konden er snel aan beginnen. Wat ik tussen de lettertjes was vergeten te lezen was dat ik mijn favoriet moest meebrengen. Er zat niets bruikbaars in mijn handtas dus keek Talke Sietsma even in haar spulletjes. Wat er tussen zat was een gelukspoppetje. Dat ging het worden! Drie van de vier poppetjes die ik probeerde waren gelukt. Een gelukspoppetje dat staat voor elk van ons kindjes.    Tussen het gieten in aten we nog een lekker broodje. Nadien veel vijlen en polijsten. Wanneer dat klaar was boorde Talke onderaan nog een gaatje in en plaatste een ringetje bovenaan. De oogjes heb ik geschilderd met  in  glasverf, of beter gezegd met een tandenstoker gestipt. 

De staartjes werkte ik thuis verder af en gebruikte ik voor elk hun lievelingskleur in gekleurd leder, dat ik hiervoor gebruik. Ze zijn erin geprutst met ijzerdraad en lijm. De kinderen stelde zelf voor om het niet te dragen, als ze dit zouden verliezen zou toch heel spijtig zijn.  Dus maakte ik een armbandje van een lederstring met een tinnen knoopje en draag ik ze zelf. Dat het geluk mag brengen voor ons hele gezin!

3 opmerkingen:

  1. o wat leuk deze gelukspoppetjes! Toch wel weer even wat meer bijzonder dan degene die we allemaal kennen. Leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een super leuke popjes, en ze hebben dan ook nog een leuke betekenis. eigenlijk is het nog goed dat je niets mee had. Ik vind dit prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen