03-04-2012

Kelderschatten



Zaterdag belde een vriendin me op en zei, "Caroline ik ben grote kuis aan het doen in mijn kelder en heb hier een natuurstenen schap en vond hier nog een aantal oude houten bierkratten, wat voor u?" In welke staat ze die kratten ook zouden zijn, ze hoefde het geen 2 keer meer te zeggen, "IK KOM AF!" Een paar uur later (pas want het was zo druk bij ons 'tHuis) stond ik bij haar in de kelder, het schap werd niets spijtig genoeg,  't is een schoon en handig ding maar kan het nergens plaatsen. En die bakken, die zijn gewoon prachtig. Daar kan ik wel wat mee. Die van Abdij St-Sixtus Westvleteren kan ik al afstaan, 't ventje des 'tHuis is er helemaal wild van, wat goed gaat passen in zijn (nog niet in orde) wijnkelder. Een eentje ga ik alvast ophangen in de badkamer, voor deo, reuk, watten, oorstokjes... De andere krijgen ook een waardig plekje in 'tHuis. Zij ruimte rijker in de kelder en ik schatten van kratten rijker dus allebei content!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten