13-09-2012

DIY teacup candles


Oude theekopjes, ik ben er helemaal weg van. Kom ik in de kringwinkel ga ik steevast op zoek naar leuke theekopjes. Liefst met een gouden randje en een leuke print. Veel thee drinken doen we niet maar daarentegen de kopjes vullen met overschotten van kaarsen is peace of cake.

Dit kunnen jullie ook!

Wat heb je nodig?
  1. overschotten van kaarsen
  2. eventueel een stuk van een lekker geurende kaars
  3. klein theelichtje
  4. nieuwe wiek (te koop in Banier) of gebruik die van je geurkaars hierboven 
  5. leuke kopjes
  6. oud versleten pannetje 

Hoe ga je te werk?
  1. neem de overschotten van kaarsen en gooi deze in een slecht pannetje (eventueel koop je er eentje voor een appel en een ei in de kringwinkel)
  2. smelt de kaarsen en haal de wieken eruit
  3. neemt een gewoon theelichtje en haalt er het blikken potje er vanaf en moffel er een nieuwe wiek in, knoop deze vast aan een sateprikker en leg deze bovenop je theekopje zodat je wiek niet in het kaarsvet valt straks
  4. giet je gesmolten kaarsvet in je theekopje
  5. laat stollen, eventueel nog later bijgieten omdat het kaarsvet kan zakken
  6. wiek bijknippen
Gezellig toch!

5 opmerkingen:

  1. Heel leuk! En wat een slim idee om onderin een theelichtje te stoppen. Deze ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn blog heb je! Gelukkig heb ik je ontdekt! En oude theekopjes met zo´n gouden randje, ik kan er ook niet genoeg van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk zeg!!! Ga ik gauw eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het net gemaakt. Ontzetten leuk en creatief idee!

    BeantwoordenVerwijderen